
Ako prilákať talenty pri výbere nových zamestnancov
Zaostáva každý krok personálny procesu za očakávaniami? Jedným z najčastejších problémov pri aktivácii procesu náboru zamestnancov je nenájdenie vhodného talentu. Pod pojmom talentovaný pracovník rozumieme angažovaného profesionála, ktorý svoje schopnosti využíva v praxi na zlepšenie výsledkov organizácie. Pracovné ponuky vašej firmy, musia byť adekvátne a konkurencieschopné.
Vytvorte kultúru talentu
Jedným z poslaní organizácie je teda vytváranie a rozvoj kultúry talentov . Budeme potrebovať vedieť, ako pritiahnuť a udržať talenty , aby sme vyvinuli sériu stratégií a programov. V mnohých spoločnostiach existuje „Centrum rozvoja talentov“, ktoré bude mať na starosti prácu v záujme rozvoja talentov. Aby sa kultúra talentu stala realitou, musíme dodržiavať štyri základné predpoklady:
Práca na značke zamestnávateľa . Ak máme silnú zamestnávateľskú značku, známu benefitmi či dobrou atmosférou v organizácii, bude pre nás jednoduchšie prilákať ten talent. Inzercia práce musí byť v relevantných médiach.
Nepretržité a personalizované vzdelávanie . Je to jedna z veľkých hodnôt spoločnosti. Okrem počiatočného školenia, ktoré môžete ponúknuť, je kultivácia talentu niečo, čo sa musí robiť z dlhodobého hľadiska. Musí byť vypracovaný plán školenia pre zamestnancov .
Hodnoty . Spoločnosť a pracovníci musia zdieľať sériu hodnôt, ktoré nám umožňujú užívať si kultúru talentu, počnúc úsilím. Hodnoty, ktoré možno zhrnúť do vzťahu firma – zamestnanec.
Technológia nám môže pomôcť v procese náboru zamestnancov. Napriek tomu nemôžeme stratiť zo zreteľa tieto aspekty, ktoré sme práve videli, kľúče k prilákaniu najlepších talentov.
Firemná kultúra pri nábore
Firemná kultúra je základom obchodnej stratégie . V rámci týchto osvedčených postupov firemná kultúra prispieva k vytváraniu značky zamestnávateľa . Ak napríklad bránime hodnoty, ako je zmierenie rodiny, je logické ponúknuť pracovníkom možnosť flexibilného pracovného času alebo práce na diaľku .